sobota 27. listopadu 2010

Přijatý dámský gambit velmistrů

Mezinárodní šachový mistr Štěpán Žilka komentuje na blog.praguechess.cz  svoji partii.

Na začátku letošní sezony jsem hrál v open rapid turnaji hned v 1. kole poprvé proti velmistrovi Veličkovi, který nakonec ten turnaj vyhrál. Připravil jsem si před turnajem nový repertoár s 1.d4. Nijak zvláště důkladně, protože dříve jsem hrál výhradně 1.e4. Po 1. d4 d5 2.c4 c6 3.Nc3 černými zahrál dxc4 a já za pár přirozených tahů jsem najednou nevěděl co dál s figurami a profík mě semlel jak mlýnek na maso. 
Když jsem narazil na partii Š Žilky, tak jsem si na to vzpomněl a rád jsem se tak dověděl o podobných zahájení víc. Jeho úvahy a poznámky k tahům mě zaujaly, že tady umístím jeho partii rozhýbanou, abych se k ní mohl vrátit. 
Partie je plná chyb, zdánlivě vyhraná věžová koncovka a poznámky o tom co analyzuje Rybka. To vše dělá partii pro mě ještě zajímavější.

Žádné komentáře:

Okomentovat