čtvrtek 5. ledna 2012

Viktor Láznička je v Baskicku ve formě.

V San Sebastian ve Španělsku - vlastně v Baskicku, Donostia = San Sebastian, se hraje unikátní turnaj systémem k.o. kde se hráči utkávají v simultánně hraných 2 partiích černými a bílými. V případě nerozhodného výsledku 1 : 1  se hraje na 2 rapidy a bleskovky. Ze 64 hráčů se Viktor dostal až do dnešního finále proti Volokitinovi. Porazil i Gashimova a v semifinále se utkal včera s Moiseenkem.


Viktor Laznicka se podělil se svými pocity po zápase s Alexander Moiseenko:
Myslím že v první klasické partii, kde soupeř obětoval figuru jsem měl totálně vyhranou pozici. Mohl mít nějakou kompenzaci, ale myslím že nikoli dostatečnou. Neviděl jsem jak by mohl vyrovnat pozici. Druhá partie byla neuvěřitelná! Byla úplně vyrovnaná a já když viděl výhru v první partii, znervozněl jsem. Začal jsem hrát na remízu, měnil některé figury a to byl ovšem nesmysl - měl jsem pokračovat hrát normální šachy.
Co jste cítil před rapidem? Jak jste se dokázal uklidnit po tak těžkých partiích? 
Jenom jsem věděl, že jsem byl úplný idiot a musel jsem hrát znovu! (Směje se). Musel jsem hrát dobře. Ovšem jsem měl zlost, ale s takovou náladou můžete hned vzdát. Musel jsem se vzpamatovat rychle. V rapidu jsem dostal pohodlnou výhodu bílými a iniciativu, tak bylo docela snadné vyhrát po f5. V partii černými jsem měl lepší pozici celou dobu. I tak jsem znervozněl protože mě situace připomněla předchozí klasické partie. Naštěstí jsem v této partii udělal remízu.
Co si myslíte o novém Baskickém systému?
Je to zábava zde hrát a líbí se mi ten nápad. Nemusím počítat Elo body, a tak jednoduše hraju šachy. Myslím že příprava zde nehraje klíčovou roli pokud to srovnáte s normálními šachy. Takže si myslím že tento formát vyhovuje mému stylu.
http://www.chessvibes.com/reports/laznicka-meets-volokitin-in-todays-san-sebastian-final

Žádné komentáře:

Okomentovat