pátek 31. července 2020

Stěhování Blogu z Blog.cz je hotovo

Oznámili mi že doména blog.cz 16. srpna končí. Tak jsem si ty zajímavé (pro mě) články přestěhoval sem. První článek byl "Co jsou šachy" z 26. ledna 2010 po mém odchodu do důchodu v roce 2009. Předtím jsem pauzíroval se šachem 25 let. Doba byla náročná a orientoval jsem se ve volném čase na přírodu, zahradu a chov včel. Na šachy jsem neměl ani pomyšlení. Několikrát jsem si za tu dlouhou dobu zahrál, jednou i v nějaké herně na internetu, ale hned jsem toho nechal. Jelikož jsem z minulosti měl jen několik celkem bezcenných knížek o zahájení, vrhl jsem se zvědavě s googlem na internet hledat vše co je nového v šachu. Jakmile mě nějaké téma o šachu zaujalo, tak jsem si napsal nějaké poznámky a většinou ještě překlad toho nejzajímavějšího. Jak jsem nyní zjistil, tak původní zdroje informací se také většinou přestěhovaly nebo úplně zmizely. Postahoval jsem si z internetu taky nejlepší literaturu v pdf nebo djvu formátu. I z této literatury jsem něco převedl do článků blogu "Zápisky šachového amatéra". Zjistil jsem ale, že žádný "kámen mudrců" v šachu neexistuje. Člověk je limitován svou fyzickou (genetickou) podstatou - stavbou mozku a tím zejména rychlostí a přesností myšlení. Pilným studiem lze jisté změny docílit, ale velmi omezeně. Je spousta velmi nadaných šachistů, bohužel líných se učit a mnoho je také pilných studentů, kterým ale nebylo tolik Bohem "do vínku" dáno.  Obě tyto skupiny spolu vyrovnaně zápolí a vyhraje ten, kdo má zrovna svůj den.

1 komentář:

  1. Jsem rád, že tu existuje i fanouškovských šachový blog. Přijde mi, že komunita šachu je v České republice hodně uzavřená a přitom to není o tom, že by tady šachisti nebyli. Jasně, jsme všichni trochu mimoni, ale trochu mi tu chybí ta podpor takové té "lehké fanouškovské scény", něco jako fotbalisti, kteří si jdou ve středu po práci kopnout, tak je i dost lidí, kteří mají doma třeba jen malé magnetické šachy a občas si dají partii sami se sebou nebo proti kamarádovi. :) A s těmi se tady moc nekomunikuje ani nepracuje. ;-)

    OdpovědětVymazat